Måndag

Vaknade ganska tidigt imorse av att halsen känndes jättekonstig. Jag har inte ont med det känns jättekonsigt. Har gått och blivit lite förkyld nu, men det visste jag att jag kunde bli, så jag får skylla mig själv. Iaf, jag klev upp och fikade, pratade lite med mamma, och följde sedan med mamma och anton ner på stan för att anton skulle byta sina golfskor på stadium. Jag hittade en svart björn borgväska med axelrem som jag blev lite kär i, så den var jag tvungen att köpa, det var halva reapriset på den så den kostade bara 200. Hur bra somhellst. Den lär ju komma till användning, speciellt nu när skolan börjar eftersom att min handväska inte mår så bra längre. 

Jag följde egentligen med ner på stan för att jag ville kolla på klockan som är med på ur och penreklamen, ni vet? Tyckte att den såg jättefin ut på reklamen, men när jag kollade på den i affären så kändes den mest tantig. Hade varit mycket snyggare om det hade varit romerska siffror. Kanske var lika bra, mer pengar kvar på kontot kvar till stockholm. Iofs, jag hade inga planer på att köpa någon väska så det blev ju ändå dyrare än vad det skulle. Urs, vart tar alla pengar vägen? Nu ska jag till stockholm och då lär det ju gå ganska mycket pengar, och sedan när jag kommer hem så har jag bokat tid för klippning och färgning hos frissan, det är ju verkligen inte det billigaste, men vill man vara snygg i håret så får det kosta. Jag har ju faktiskt jobbat typ hela sommaren.

Passar på att visa mina billor jag hittade för 20 kr på stöde marknad. Försäljaren tyckte nog att jag var lite knäpp men han ville vara mitt smakråd iaf, och tyckte att jag var snyggast i dom lila. Han bara skrattade. Men när jag ska använda dom vet jag inte, eftersom att det är lite styrka på dom. Funderar på att byta glas i dom så att jag kan ha dom som riktiga glasögon.
 

Prova mammas kofta idag eftersom att jag inte har någon egen sån lite tjockare, den passade mycket bra till mina kläder idag. Snyggt och enkelt. typ. Måste se om jag hittar någon snygg kofta i stockholm. Måste passa på att köpa lite höstkläder på affärer som inte finns här. För om man köper något på tex H&M i stockholm, som man vet att H&M i sundsvall inte har, så kan man ju räkna med att det finns i sundsvall någon vecka senare. Då är det ju mycket roligare att shoppa lite på affärer som inte finns här när man ändå har chansen, vad är annars meningen med att åka till stockholm för att shoppa? Åh, på onsdag åker vi. Det ska bli jätteroligt. Kommer troligtvis hem på söndag. Nu hoppas jag bara på att det där bra vädret som jag har beställt hinner komma. Regn? nejtack.

  mors kofta, body och jeans.

pöwzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0