mys

Nu har jag nyss kommit hem från morfar och mormor. Visst känns det konstigt när man säger morfar och mormor, iställer för mormor och morfar? Det blir så att man säga mormor först, för att det låter bäst eller? Jag vet inte. Men därför gjorde jag lite annorlunda och skrev morfar först.

Åkte iaf dit och åt lunch och blev lite bortskämd sådär som det ska vara när man åker till sina kära morföräldrar. När jag kom dit så gick jag ut på altanen och fick maten serverad, pizza och sallad blev det. Till efterrätt blev det melon och kakor. Och lite senare blev det självklart glass, som alltid när jag är där. Mormor älskar ju sin peach malbaglass eller vad den heter, och inte glömmer hon att säga att hon köpte den på willys varje gång den serveras. Haha, hon är så söt min mormor. Jag älskar att vara där, jag älskar att höra när mormor och morfar småbråka och jag bara skrattar, och då börjar mormor också skratta.
   Precis när jag hade kommit dit och sutte mig på altanen så kommer mormor ut med ett litet paket som hon smyger in i handen på mig, eller pengar inlindat i papper kanske man ska säga, bara för att morfar inte ska se. Jag hade inte så många sedlar säger hon, så du får många slantar istället. Och med det menar hon tjugor och tior. haha. Jag gör inte så mycket när jag är där, sitter och pratar med dom, kikar lite på tv, äter, äter, äter, spelar lite piano och hjälper dom med datorn eftersom att morfar inte fattar någonting. Jag hade kollat mailen där för ett tag sen, och för någon dag sen så ringer morfar och frågar varför jag har skrivit glöm mig på mailen. Haha, då stod ju min mailadress där man loggar in och under står det Glöm mig. Söt den där morfarn.



Nej, nu ska jag gå ner och umgås med min mor lite kanske, kommer inte träffa henne på en vecka eftersom att när jag åker hem från stockholm så åker hon. pär och anton dit eftersom att anton ska spela final i golftävligen. Jag skulle ändå vilja följa med bara för att se om det är så utseendefixerat där på golfbanan som det sägs. Bara för kul skull. Men jag åker hem. Annars kanske vissa blir ledsen. :)

Hejdå så länge. Finns ju på mobileen, men jag tänker inte göra som många, skriva ut mitt nr på bloggen.

pözz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0