Måndag

Gu vad skönt det var att få sova i sin egena säng inatt. Vaknade nyss, så nu tänkte jag skriva lite om stockholmsresan. Kanske blir ganska långt..

ONSDAG

Jag och lisa åkte ju ner med pappa i lastblien på onsdag kväll, kom fram starx efter tolv. Och nu ska ni få se hur det kan få om man ska vända på ett litet ställe med en jättestor lastbil.  Mer ska jag nog inte säga om det, men det gick bra tillslut iaf och jag tror att alla fick sig ett gott skratt.
 Så fin blev skylten.

TORSDAG

På Torsdagen blev det lite småhopping i kista centrum, eftersom att vi typ inte orkade åka till täby. Köpte chinos till mig och mamma, en hårspray och två par trosor. Sedan blev det lite mat som vanligt, det måste man ju ha. Det blev nån god tacostjosan. Vet inte rikigt vad det var.
När vi satt där och åt så satt vi precis mittemot en glassbar, och såg två stycken som satt och åt värsta glassmumstallriken! Vi ville också ha tänke vi! Så vi bestämmde oss för att gå och köpa egen glass, maränger, banan och chokladsås. Och ni vill inte veta hur gott det var. Vi tryckde i oss 2 liter glass, maränger, banan och chokladsås sammtidigt som vi kollade på sex and thecityfilmen. Hur mysigt somhellst.

Bild 1. Jag och muttan blir jätteglad när vi har ätit
Bild 2. När vi åkte tunnelbanan sen blev det dags för hängning. Lisa hängde sig.
Bild 3. Elin (som vi bodde hos) var otroligt fin i mina brillor.
Bild 4. GLASS GLASS I STORA LASS



FREDAG

På frdagen ställde vi klockan typ på halv tio för att vi skulle åka in till stan och träffa jocke och amanda som hade kommit till stockholm på torsdagen. Vi mötte dom, gick runt och kikade lite. Sedan blev jocke hungrig så vi gick och åt nån typ thaimat. Det var ganska så gott, och mätt blev man.
Blev lite småhopping på fredagen också, två par tröjor från monki och trosor och BH från h&m. Kommer inte rikigt ihåg om det blev nå mer.
Vi får hem till Elin vid halv sju. När vi kom hem satt kom hon med pizzamenyn i högsta högg, för då var det pizzatime. Eller för mig och muttan blev det kebbabtallriktime. Efter maten satt vi typ bara och tog det lugnt. Och efter tio fick jag det brillianta idén om att vi skulle åka ner på stureplan och kika, bara för att göra något och se om det var nå folk. Så, vi for ner och så ringde vi jocke och amanda och frågade om dom också skulle med, och när vi hoppade av vid östermalmstorg så kunde man knappt gå där, jag har aldrig sett så mycket folk sammtidigt i stockholm nångång, eller kanske så mycket ungdommar kanske man ska säga. Man kom knappt fram när man gick, och alla skrek och härjade, snacka om att man blev partysugen. När vi väl kom ut på stureplan så dansades det på gatan, på en konteiner och på busskurer, det var sjukt. Alla var typ ute för att det var 08-08-08.
Lite senare när alla hade slutat dansa, eftersom att musiken stängdes av efter 12 någongång, så var den en annan som hade hoppat upp och börjat dansa på konteinern för sig själv, och kan ni gissa vem det var? Jo det var självaste munspels och radiomannen som stod det och spelade, dansade och stampade. En lyckad dag och kväll blev det iaf. Blev uppraggad av nån utlännging i väntan på tunnelbanan. " Kan jag få ditt nummer så du kan lära mig bättre svenska?" HAHA, nejtack. hejdå!
Vi kom väl hem strax efter två någon gång, inte dåligt trötta.

Bild 1. Muttan i väntan på tunnelbanan.
Bild 2. MAAT KANSKE
Bild 3. Dans på konteinern
Bild 4. En amanda
Bild 5. Munspels och radiomannen.
 



LÖRDAG

På lördagen for vi till Solna Centrum vid 11. Vi kikade runt där ett tag, men det sög typ så vi köpte oss en subbwaymacka och for ner till stan. Men juste, nu kom jag på en sak, Vart är mina subbwaykakor? ;o Jag kom på nu att jag bara har ätit en, men vart är dom andra två? Hmm.. Aja.
Vi for ner till stan och kikade lite iaf, jag hittade en typ portmonäaktig grej på monki som jag köpte. Det nya monki i stockholm är typ ascoolt, kolla på första bilden, så såg det ut i provhytterna när man stod där. Muttan köpte ett typ indianlinne, såg det ut som. Mycket fint. Jag köpte inge mer sen, utan vi gick runt och kikade lite till och sedan for vi hem och gjorde oss klara för att åka på grönan. Elin följde också med.
På dagen hade det varit jättebra väder, men precis när vi ska till och sätta oss på bussen mot grönan så börjar det regna såklart. Så när vi kom till grönan så gjorde vi som alla andra snygga turister, köpte gröna fula regnponchos. Haha asfult men asbra! Medan vill skulle fördriva tiden lite innan vi kunde köpa kvällsband så passade vi på att vara med och dansa salsa, elin var jättepepp på det. Haha, shit vad vi skrattade.
Klockan sju var det iaf dags att köpa åkband, tyvär gjorde inte jocke och amanda det eftersom att det regnade. Men vi åkte och åkte och tillslut så slutade det regna, inte långt efter att vi hade köpt våra åkband! Och kul hade vi! Och sammtidigt som vi var där så var det sommarkrysset, vi dansade och sjöng när vi hade tid och var i närheten.
Sedan for vi hem när grönan stängde vid 11, och då bestämmde vi oss för att det skulle bli bakning på söndagmorgon.

Bild 1. I provhytten på monki
Bild 2. Assnygga gröna glada barn på grönan
Bild 3. Haha, ja ni ser själv
Bild 4. Asglada tjejer
Bild 5. Sommarkrysset
Bild 6. Muttan och elin satt sig och åkte tilt, men jag bangade
Bild 7. Sedan blev det lustiga huset
Bild 8. Söt elin väntar på att få åka karusell




SÖNDAG

Söndag, alltså sista dagen i stockholm gick jag och elin på willys på morgonen för att handla lite eftersom att det var sconesbakning på g. Och tungt var det att bära hem allt. Men det var inte fy skam när allt var klart, när vi satt ute på balkongen och drak te och åt nybakat bröd det smör och ost. MUMS säger jag bara! Vi var bara hemma och tog det lugnt på dagen, vi orkade inte åka ner till stan eller nåt. Våran buss gick hem vid 6, så vi åkte in till stan vid 4, gick på ica och köpte lite smått och gått, sedan gick vi och köpte oss varsin te på waynes, eller muttan köpte chailatte och jag tog chaite. Sedan gick vi till Cityterminalen och väntade på att få åka hem. På bussen kunde jag inte sitta still för jag längtade hem och jag hatar att åka buss.

Bild 1. Älin knådar för fullt
Bild 2. Muttpruppan
Bild 3. Scones
Bild 4. Glad tjej va
Bild 5. Mys på balkongen
Bild 6. Muttan påväg till Cityterminalen
Bild 7. En jockus på bussen
Bild 8. En galen amanda



Ja, det var våran stockholmsresa. Orkar kanske inte skriva PRECIS ALLT, men jag har nog fått med det mesta. Morfar kom och hämtade oss i stan, och han hade med sig min mat som jag hade beställt av mormor. Köttfärslimpa, potatis och sås. Hur gott somhellst, har inte ätit "rikitg mat" eller vad man säger sen i onsdags. så det var på tiden. Urs, jag fattar inte hur en del kan leva på snabbmat.

En eloge till er som läste hela inlägget. Jag har suttit och varit nervös hela tiden över att allt ska försvinna medans jag skriver.

Men nu orkar jag nog inte skriva nå mer.

PÖZZ

Kommentarer
Postat av: Milla pilla

STOR ELOGE TILL MIG SOM LÄSTE VART ENDA OOOORD. Jag är nog din mest trogna läsare matilda :)

2008-08-11 @ 15:54:26
URL: http://nanoninga.bloggagratis.se
Postat av: ElinPelin

He he.... SötElin här, fan vilka sjuka bilder gumman! kom tebax snart igen mina småmuttor!!!! hehehehe

2008-08-13 @ 15:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0