19/10

Det känns verkligen att vintern närmar sig med stormsteg, mornarna blir bara kallare och kallare och löven försvinner på träden sakta men säkert. Jag tycker faktiskt att det är mysigt med höst, när man får ta fram sina stora mysiga halsdukar som man kan gömma sig i, och alla fina vantar och mössor, hur mysigt somhellst. Och det bästa av allt är ju att man får köpa nya höstskor, och det älskar jag.
   Förra veckan unnade jag mig faktiskt tre par skor, ett par vita converse (260 kr på tradera), ett par svarta jättetjusiga kängor och ett par stövlar med snörning fram, kanske hur snygga somhellst! Skor skor skor, jag borde inte köpa fler skor på ungefär två år.. men det går bara inte, det är jag <3 skor som gäller. Känslan att kunna matcha sina skor till alla olika kläder man har. YES! Men nu kommer jag nog inte att köpa några fler skor på ett tag, tror jag, för man kan ju inte rå för om man hittar ett par skor som det bara lyser om, som bara ropar köp mig, köp mig, då kan man bara inte hjälpa det.
   Slängde faktiskt sex par skor förra veckan, och det var verkligen med sorg, fast det är ganska onödigt att ha massa skor som man aldrig använder och vet att man aldrig kommer att använda. Men att jag slängde massa skor var inte bara negativt, nu har jag ju plats för nya skor, he he.
   I vinter blir det nog till att unna sig en ny vinterjacka, eftersom att jag inte gjorde det förra vintern.

M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0