världen är bra liten

Jag måste verkligen hålla med Matilda Burström om det hon sa nyss : "Världen är bra liten".  Ska berätta vad jag menar, kortfattat..

Idag när jag precis hade kommit på jobbet ringer Matilda och berättar att idag (eftermiddagen) hade det varit en polis på skolan, och matilda undrade vad det var frågan om, då får hon reda på att en tjej har blivit av med sin jacka, plus en annan tjej från ettan tydligen. Senare när matilda ska gå och ska ta sin jacka, tror ni att den är där då? NEJ! Plånbok, nycklar, mobil, allt borta!. Jag skulle ha fått sån panik så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, stackars matilda! Men iaf.. Tjejen som också hade blivit av med sin jacka hade fått tillbaka den, otroligt nog! Så matilda ringer och säger att den andra jackan som har blivit stulen är hennes, och tro på satan att alla saker är kvar.
   Hur kunde dom ha fått tillbaka jackorna undrar ni? Jo, när the tjuv hade varit på skolan och tagit jackorna så hade han gått ner på stan, där någon hade sett när han misstänksamt hade stoppat ner två jackor i en påse och ringde då polisen som snabbt kunde gripa honom. Happy ending kan man säga.. fast det är inte slut än..

När jag kom hem nyss så frågar mamma vart vi har våra jackor på skolan, om vi låser in dom och om det är några som har blivit av med sina jackor på skolan. Vadårå, undrar jag? Och vem var det inte som hade ringt polisen då, när hon såg en kille inne på indiska som stoppar ner två jackor i en Clas Ohlssonpåse? JO, min kära moder.
   Jag ringde matilda på en gång och berättade den väldigt otroligt knäppa, förvånande nyheten. Ja Matilda, värden är bra liten!

Tack och lov så blev allt bra för matilda!

Nu ska jag sova. Ska kolla på esteternas lucia imorgon på skolan, fast jag ska inte vara med. Hoppas det bjuds på nå gotta i matsalen.

/SÖV SOT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0